همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال استرالیا که سال ۱۹۹۸ در رقابت های مقدمانی جام جهانی مغلوب تیم ملی فوتبال ایران شد و از قافله شانزدهمین جام جهانی فوتبال بازماند، از هم اکنون تیم ایران را هدف اصلی خود قرار داده است تا از تکرار تجربه تلخ رقابت های مقدماتی شانزدهمین دوره جام جهانی جلوگیری کند.

جام ملت های آسیا

به گزارش ایرنا، تارنمای گل استرالیا روز جمعه نوشت: ایران به عنوان تیمی که در سال 1998 مانع راهیابی تیم استرالیا به جام جهانی شد، اکنون به عنوان یکی از ابرقدرت‌های آسیایی با مربیگری کی‌روش پرتغالی به تلاش خود برای دفاع از هویت خود به عنوان تیم برتر آسیا تلاش می کند.

ایران که سه دوره قهرمانی رقابت های جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد برای حضور در مراحل بالاتر باید قطر، امارات متحده عربی و بحرین را از پیش رو بردارد.

به نوشته این تارنما، اگر چه مردان کی روش در رقابت های جام جهانی در برزیل نتوانستند از گروه خود صعود کنند، اما در مقابل حریفان خود خوش درخشیدند.

پس از تساوی ایران و نیجریه، لیونل مسی کاپیتان آرژانتین با گل دقیقه 91 خود قلب ایران را شکست داد و در بازی سوم نیز ایران با نتیجه سه بر یک مغلوب بوسنی و هرزگوین شد.

«گل» استرالیا نوشت: تیم ملی فوتبال ایران که در رده 51 فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قرار دارد، پس از بازی های جام جهانی تنها در یک بازی دوستانه کره جنوبی را یک بر صفر شکست داد و بازی دوستانه هفته های اخیر این این تیم با فلسطین نیز به دلیل برخی مشکلات لغو شد.

این تارنما نوشت: به رغم همراهی نکردن علی کریمی به عنوان کمک مربی تیم ملی، به نظر می رسد ایران قصد دارد دوره طلایی خود در دهه های 60 و 70 میلادی که سه دوره پیایی عناوین برتر آسیایی را از آن خود کرد، زنده کند.

بازی تیم ملی فوتبال ایران در شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا مقابل تیم قطر در 15 ژانویه (25 دیماه) تیم اول این گروه را تعیین می کند و سپس تیم برنده، خود را برای رویارویی با ژاپن از گروه چهارم که باید از مصاف اردن، عراق و فلسطین بیرون آید، خود را آماده کند.

تیم ایران که در حال حاضر در استرالیا به سر می برد قرار روز یکشنبه (14 دیماه) در یک بازی دوستانه مقابل تیم عراق صف آرایی کند و سپس روز یکشنبه هفته آینده (21 دیماه) ساعت 20 به وقت محلی استرالیا (12 و 30 دقیقه ظهر به وقت تهران) در ملبورن مقابل بحرین قرار گیرد.

رقابت ایران و قطر نیز 15 ژانویه (پنجشنبه 25 دی) ساعت 20 به وقت محلی در شهر سیدنی استرالیا برگزار می شود و در آخرین بازی نیز تیم ایران روز 19 ژانویه ( دوشنبه 29 دیماه) راس ساعت 20 به وقت محلی 'بریزبین' (13 و 30 دقیقه به وقت ایران) مقابل امارات متحده عربی صف آرایی می کند.

کد خبر 282818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha